Învăţătura Bibliei despre Tatăl (Iehova):

Învăţătura Bibliei despre Fiul (Isus):

Tatăl este din veşnicie, înainte de orice început (Psalmi 90:2; 93.2; 103:17; Iuda 25)

Fiul este din început, venit în existenţă în început primei zile de creiere (Proverbe 8:22-25; Coloseni 1:15-18; Apocalipsa 3:14).

Tatăl este ne-creat, ne-născut, ne-cauzat (Isaia 43:10; 44:6).

Fiul este născut din Tatăl (Ioan 1:14; 1 Ioan 5:18), este făcut sau zidit (Proverbe 8:22-25; Apocalipsa 314), este pus în categoria creaţiei, fiind întâiul-născut al acesteia (Coloseni 1:15).

Tatăl nu are început (Apocalipsa 1:4,Apocalipsa 1:8).

Fiul are început, El este începutul creaţiei lui Dumnezeu (Apocalipsa 3:14).

Toate lucrurile vin din (gr. ek) Dumnezeu Tatăl (Romanii 11:36; 1 Corinteni 8:6; 11:12).

Toate lucrurile vin prin (gr. dia) Fiul (1 Corinteni 8:6; Coloseni 1:15,Coloseni 1:16).

Tatăl este Dumnezeul lui Isus şi capul lui Isus (1 Corinteni 11:3; Ioan 20:17; Efeseni 117; Apocalipsa 3:2,Apocalipsa 1:12).

Fiul este slujitorul lui Dumnezeu şi închinător la Dumnezeu (Faptele Apostolilor 4:27,Faptele Apostolilor 1:30; Matei 4:10; Ioan 14:16; 16:26)

Tatăl are totul prin Sine (Faptele Apostolilor 17:24,Faptele Apostolilor 1:25)

Fiul are totul datorită Tatălui şi de la Tatăl (Ioan 3:35; 13:3; 17:7)

Tatăl trăieşte prin Sine (Exod 3:14,Exod 1:15; 1 Timotei 6:16).

Fiul trăieşte prin Tatăl (Ioan 6:57; 2 Corinteni 13:4).

Tatăl este Atotcunoscător (Iov 11:7; 12:13)

Fiul nu cunoaşte anumite lucruri (Marcu 13:32).

Tatăl nu depinde de nimeni în nici un domeniu (Isaia 45:9; Faptele Apostolilor 17:25).

Fiul depinde în toate de Tatăl (Ioan 5:19).

Tatăl poate realiza orice prin Sine (1 Corinteni 12:6).

Fiul nu poate face nimic de la El însuşi (Ioan 5:30; 8:28).

Tatăl are în Sine şi prin Sine puterea şi autoritatea (Isaia 40:12-31; Marcu 14:62).

Fiul are puterea şi autoritatea de la Tatăl (Matei 28:18; Ioan 17:1,Ioan 1:2).

Tatăl are prin Sine plinătatea Dumnezeirii deoarece El o dă (Efeseni 1:17-23; 3:19).

În Fiul locuieşte plinătatea Dumnezeirii, deoarece Tatăl a voit să locuiască şi în Fiul (Coloseni 1:19; 2:9).

Tatăl este Fiinţa lui Dumnezeu, Singurul Dumnezeu adevărat (Ioan 17:3; 1 Corinteni 8:6).

Fiul este imaginea sau chipul acestei Fiinţe (Evrei 1:3).

Tatăl nu are nevoie să fie învăţat (Romani 11:33-36).

Fiul a fost învăţat de Tatăl (Ioan 8:28; 12:49,50).

Tatăl nu are nevoie de descoperire (Faptele Apostolilor 1:7; Evrei 4:13).

Fiul primeşte descoperiri de la Dumnezeu Tatăl (Apocalipsa 1:1).

Tatăl stabileşte cine va sta la dreapta Fiului în împărăţia cerurilor (Matei 20:23).

Fiul nu stabileşte acest lucru (Matei 20:22,Matei 1:23).

Dumnezeu Tatăl este singurul care poate fi numit bun (Luca 18:19).

Fiul nu a acceptat numirea de bun (Luca 18:18,Luca 1:19).

Tatăl nu se supune la nimeni deoarece este mai mare ca toţi (Ioan 10:29; Isaia 42:8).

Fiul se supune Tatălui (1 Corinteni 15:24-28).

Dumnezeu Tatăl nu poate fi ispitit (Iacob 1:13).

Fiul a fost ispitit (Matei 4:1-10).

Dumnezeu Tatăl este singurul care are nemurirea (1 Timotei 1:17; 6:16).

Fiul are nemurirea doar după înviere (Romani 6:9) şi nu are nemurirea prin Sine (2 Corinteni 13:4).

Dumnezeu nu poate muri (Deuteronom 32:40).

Fiul a murit şi a fost mort trei zile (1 Corinteni 15:3,1 Corinteni 1:4).

Dumnezeu nu poate suferi schimbări. El a fost spirit din veşnicie în veşnicie, gloria Lui, natura Lui, poziţia Lui nu a suferit şi nu va suferi nici o modificare sau umbră de schimbare (Isaia 44:6; Iacob 1:17; Iuda 25).

Fiul a suferit schimbări, după cum urmează:

La început a fost spirit şi dumnezeu unic-născut, apoi s-a golit de divinitatea Lui şi a devenit om, nu a mai fost spirit; ci, a devenit carne (Filipeni 2:6-9). El a fost un om perfect fără păcat, dar mai prejos ca îngerii (Evrei 2:9). La învierea Lui a primit înapoi gloria şi divinitatea (Ioan 17:5), şi a fost şi om şi Dumnezeu, şi-a păstrat şi trupul (carnea) dar a primit înapoi şi calitatea de spirit (1 Timotei 2:5,1 Timotei 1:6; 3:16). În viitor după ce va nimici orice domnie El însuşi va preda împărăţia Tatălui (1 Corinteni 15:24-28).

Dumnezeu nu poate fi văzut de oameni (1 Timotei 6:16; Exod 33:20)     

Oamenii L-au văzut pe Isus şi L-au pipăit (1 Ioan 1:1)